tirsdag 2. desember 2008

desember, oppskryt eller er det flott?

nå har jeg fått mange klager for ingen videre blogging, det endres på nå, hvis du savner flere innlegg så si ifra så kommer det fler!

men til saken jeg vil snakke om, desember!
det var noe som fikk meg til å tenke.
hadde vi egentlig trengt jula, for mens vi fråtser med mat som julepølser, ribbe og medisterkaker, så vil jeg rette min oppmerksomhet til de stakkars barna i de fattige land.
et program på nrk som omfatter en reise for en norsk familie, hvor dem forlater norge til fordel for en ur-stamme i et africansk land.
ene familien der, ville ikke justere seg etter dems leveregler og normer.
til tider så var den familien motbydelig, og jeg likte det ikke i det hele tatt, for hvis de stakkars urfolkene hadde reist hit til norge, hadde vi forlangt att dem skal gjøre som oss, være som oss, og vi blir aldri fornøyde fordi dem er ikke som oss, er det meg eller føles dette feil?
så når de fattige barna i elendige strøk må spise grus, og jord for å overleve, så kan ola nordmann sitte i god stolen sin, drikke 1,5l julebrus og spise seg mett på masse mat, mens han kan se norske talenter vinne i idrett, gang på gang!
så neste gang du kjøper deg julemat, så tenk på de stakkars barna, ellers ha en god jul!

Ingen kommentarer: